Košík 0x

0,00 €

Ako na palivové čerpadlo? Poznáme odpoveď!

Blog > Ako na palivové čerpadlo? Poznáme odpoveď!

22.03.2023

Ako na palivové čerpadlo? Poznáme odpoveď!

Pýtate sa: „Ako na palivové čerpadlo?” Poznáme odpoveď!

Pokiaľ ide o palivový systém vozidla, palivové čerpadlo je nevyhnutnou súčasťou. Aby všetko mohlo fungovať tak ako má, palivové čerpadlo musí pumpovať palivo z nádrže do motora. Nie je však nepriestrelné a môže sa stať, že prestane fungovať. Čo potom robiť a ako to opraviť? Prezradíme vám v článku.

Ako to funguje?

Ako funguje palivové čerpadlo? Aby sme to mohli zodpovedať, najprv ho musíte nájsť. Nachádza sa vo vnútri palivovej nádrže a zvyčajne je napájané elektricky. Po zapnutí zapaľovania sa do palivového čerpadla pošle elektrický prúd, ktorý ho aktivuje

Tento proces vytvára magnetické pole, ktoré pohybuje kotvou čerpadla, čo posúva membránu v jeho vnútri. Keď sa membrána pohybuje, vytvára sanie, ktoré nasáva pohonnú hmotu z nádrže cez filter, vďaka čomu vzniká čisté palivo.

Pohonná hmota následne prúdi cez výstup palivového čerpadla do palivového potrubia a ďalej do motora. Palivové čerpadlo udržiava konštantný tlak v palivovom systéme, aby sa zabezpečilo, že motor dostane správne množstvo paliva.

Niektoré palivové čerpadlá majú zabudovaný regulátor tlaku, ktorý pomáha udržiavať tlak paliva v určitom rozsahu. To zaisťuje, že motor dostane správne množstvo pohonnej hmoty bez ohľadu na zaťaženie alebo otáčky motora.

A čo ďalej? 

Po zhasnutí motora sa preruší elektrický prúd do palivového čerpadla, ktoré následne prestane fungovať. Majte na pamäti, že palivové čerpadlá sú navrhnuté na použitie so špecifickými typmi pohonnej hmoty. 

Použitie nesprávneho typu paliva môže poškodiť palivové čerpadlo a iné časti palivového systému. Okrem toho sa palivové čerpadlá zvyknú časom opotrebovať. Čo to znamená? Že je čas na ich výmenu, pokiaľ viete, ako na to. 

Práca v rukavičkách

Výmena palivového čerpadla dokáže byť komplikovaný a nebezpečný proces. Odporúčame vám, aby ste tento úkon nechali na profesionálneho mechanika. Ak však máte potrebné zručnosti a nástroje, postupujte podľa tohto návodu: 

  1. Pripravte si všetky potrebné nástroje: Súprava palivového čerpadla, tlakomer paliva, súpravu kľúčov, kliešte, kladivo a zdvihák.

  2. Začnite odpojením palivového potrubia od čerpadla za pomoci kľúča.

  3. Následne odstránte montážne matice čerpadla a upínací krúžok. Potom sa môžete vrhnúť na vyťahovanie čerpadla z palivovej nádrže spolu so snímačom.

  4. Skontrolujte tesniaci krúžok, ktorý sa časom opotrebuje a odstráňte snímač hladiny paliva uvoľnením skrutiek, ktoré ho upevňujú.

  5. Odpojte káblový zväzok od držiaka a od elektromotora čerpadla.

  6. V prípade potreby odstráňte palivový filter a vyčistite ho.

  7. Odstránené čerpadlo vymeňte za nové. Následne naspäť nainštalujte filter, snímač a všetky zvyšné diely.

  8. Zvládli ste to!

Ako ho vyskúšať?

Aby ste zistili, či je čerpadlo správne namontované a beží ako má, poradíme vám jeden účinný spôsob. Budete na to potrebovať tlakomer paliva a základné znalosti palivového systému. Ako vyskúšať palivové čerpadlo?

  1. Skontrolujte používateľskú alebo servisnú príručku vášho vozidla a nájdite port na testovanie tlaku paliva. Tento port je zvyčajne umiestnený na palivovej koľajnici alebo na palivovom potrubí v blízkosti motora.

  2. Pripojte tlakomer paliva k testovaciemu portu. Uistite sa, že je meradlo bezpečne pripevnené a počas testu sa neuvoľní.

  3. Otočte zapaľovanie do polohy "Zapnuté", ale neštartujte motor. Tým sa aktivuje palivové čerpadlo a natlakuje sa palivový systém.

  4. Pozrite sa na tlakomer paliva a skontrolujte hodnotu tlaku. Presný tlak, ktorý by mal mať váš palivový systém, sa bude líšiť v závislosti od značky a modelu vášho vozidla. 

  5. Po skontrolovaní tlaku paliva vypnite zapaľovanie.

  6. Ak je tlak paliva v odporúčanom rozsahu, čerpadlo funguje správne. Ak je tlak príliš nízky alebo príliš vysoký, môže nastať problém s palivovým čerpadlom alebo inou súčasťou palivového systému.

Problémy palivového čerpadla

Existuje niekoľko bežných problémov, ktoré sa vyskytujú pri palivovom čerpadle. Viete, čo by vám povedali v servise? Aby ste si pripravili bankomatovú kartu a prešli sa k najbližšiemu bankomatu. Zopár stoviek by vás tieto opravy mohli stáť:

  • V priebehu času sa čerpadlá môžu opotrebovať a zlyhať. Môže to byť spôsobené rôznymi faktormi, vrátane veku, najazdených kilometrov a nedostatočnej údržby.

  • Upchatý palivový filter môže obmedziť tok paliva do motora, čo spôsobí, že čerpadlo bude pracovať silnejšie, ako by malo. To môže viesť k predčasnému opotrebovaniu a poruche palivového čerpadla.

  • Čerpadlo sa pri svojej činnosti spolieha na elektrickú energiu. Ak sa vyskytne problém v elektrickom systéme, napríklad vypálená poistka alebo chybné relé, čerpadlo nemusí fungovať správne.

  • Palivo, ktoré obsahuje nečistoty, vodu alebo iné nečistoty, môže poškodiť čerpadlo a ďalšie súčasti palivového systému. To môže spôsobiť predčasné zlyhanie palivového čerpadla.

  • Hlučné čerpadlo môže byť znakom problému. Ak počujete hlasné kvílenie alebo škrípanie vychádzajúce z palivového čerpadla, môže byť chybné a je potrebné ho vymeniť.

Ako dlho vám vydrží?

To, či vaše palivové čerpadlo zvládne státisíce kilometrov alebo len 4-ciferné hodnoty má na svedomí hneď niekoľko faktorov. Vo všeobecnosti však platí, že by ste mali používať vysokokvalitné palivo, vykonávať časté prehliadky a jazdiť s citom.

  • Rovnako ako všetky mechanické komponenty, aj čerpadlá sa časom opotrebujú. Životnosť palivového čerpadla sa môže líšiť v závislosti od značky a modelu vozidla, ako aj od jazdných podmienok a údržby.

  • Extrémne teploty a drsné podmienky prostredia, ako je jazda po nerovných cestách alebo v prašných podmienkach, môžu spôsobiť rýchlejšie opotrebovanie palivového čerpadla.

  • Problémy s elektrickým systémom, ako je slabá batéria alebo chybné vedenie, môžu spôsobiť, že palivové čerpadlo bude pracovať ťažšie, ako by malo, čo vedie k predčasnému opotrebovaniu a poškodeniu.

2024    hamuj.sk - licencovaný predajca autodielov

TecDoc